Didi Kartasasmita di babarkeun di Tasikmalaya, 20 Nopember 1911. pupusna di Jakarta, 8 Oktober 1996.

Ti yuswa 8 taun tebih serang sepuhns margi sakola di ELS ( Europeeshe Lagere School ), PHS ( Prins Hendrik School ), HBS (Hoogere Burger School ),jeung KMA ( Koninklijke Militaire Academie ) di Breda Walanda. Sadayana mangrupi sakola-sakola pikeun urang Eropah.  Sarengsena sakola do Walsnda, dina taun 1935 di angkat jadi Perwira KNIL ( Koninklijke Neserland Indish Leger ) sarta di tempatkeun di Batalion X Jakarta, di Kompi Jawa. Lajeng di Kompi Manado sareng Walanda totok. Kumargi pegeuh nyepeng ‘kasundaanana’ anjena alim di samikeun sareng uramg walanda.

Dina taun 1939, Didi di alihkeun ka Maluku, ternate, lantaran bentrok sareng ‘atasanana’ nu totok urang Walanda. Waktos aya pendudukan Jepang, anjeuna di tarik tugasna ti Ambon, dugi kaditahana, naming teu lami. Dugi ka ayana ‘proklamasi kamerdekaan’ 17 Agustus 1945.

Dina sasih Juli 1947 Walanda ngayakeun Agresi Militer kahiji, nu nimbulkeun reaksi hebat ti Dewan kaamanan PBB, sarta ngalahirkeun KTN ( Komisi Tiga Negara ), Didi di angkat janten anggota Komisi Teknis Delegasi Indonesia dina rundingan sareng Walanda, nu di pupuhuan ku Dr. Leimana.

Awal oktober 1948, anjeuna mulih ka Bandung, naming di tengah jalan di daerad Purwokerto di culik ku Walanda, margi di anggap hanta ka Walanda, sarta di tahan di Semarang dugi ka sasih januari 1949.

Sasih Agustus 1949, ku Mr, Iwa Kusumasumantri, anjeuna di tarik ka Kementrian Perguruan Tinggi dan Ilmu Pengetahuan ( PTIP ), namung ku Pa Toyib Hadiwijaya, di uihkeun deui ka Kementrian Dalam Negeri dugi ka pangsiuna dina taun 1966.

Satu tanggapan »

  1. Sukarno HS berkata:

    Sebagai ketua Biro Rekonsruksi Nasional ( BRN ) Pusat yang berkedudukan di Jakarta,
    Bapak Didi Kartasasmita pernah mengunjungi NV.Seketjer/Wringinsari sebuah Perusahaan Perkebunan yang pemegang sahamnya para bekas pejoang yang tidak melanjutkan karier dibidang militer tetapi memilih untuk berkarier dibidang sipil .Sebelumnya para bekas pejoang ini dibina oleh BRN cabang Jawa Tengah, dan berhasil dengan sukses membangun perkebunan milik belanda yang karena hak erfpag nya telah berakhir, kemudian dijual dan dibeli oleh Pemda Jateng untuk ajang lapangan pekerjaan bagi para bekas pejoang yang kembali berkarier di bidang sipil.
    Kunjungan dilaksanakan pada sekitar tahun 1954.Beliau sangat bangga terhadap sukses para pejoang yang tergabung dalam BRN yang beliau pimpin. Sejarah NV.Seketjer/wringsari telah ditulis oleh SHS.

Tinggalkan komentar